ریدیزاین لوگو چیست و در چه زمانی و به چه دلایلی باید انجام شود ؟

 

خب همانطور که میدونیم و از کسی پوشیده نیست که لوگو یکی از ارکان مهم یک برند به حساب میاد . شکل و نمادی که مخاطب اون رو بعنوان سمبلی از هویت برند در نظر میگیره و نقش وصل کننده بین مخاطب و برند رو ایفا میکنه . همین مساله باعث میشه انتخاب لوگو و طرح لوگو بسیار اهمیت داشته باشه و از حساسیت بالایی برخوردار باشه . اما با همه ی این حساسیت ها پیش میاد که در طول زمان یک برند دست به ریدیزاین لوگو میزنه و شکل بصری لوگوی خودش رو تغییر میده .اما قبل از اینکه وارد مقوله ریدیزاین بشیم باید بدونیم معنی ریدیزاین چیه ؟ 

 

ریدیزاین لوگو چیست ؟‌ 

همون اول این رو اشاره کنم که ریدیزاین لوگو به معنای تعویض لوگو نیست . اشتباهی که خیلی از صاحبان برند مرتکب میشن و بدون دانش مورد نیاز دست به این کار میزنن که خب تبعات خودش رو هم داره که توی مقاله دیگه ای در خصوص مزایا و معایب تعویض لوگو صحبت خواهم کرد .

ریدیزاین یا باز طراحی لوگو  فرآیندی است که به معنای حفظ ساختار اصلی و مفاهیم لوگو قبلی تغییراتی  روی لوگو اعمال میشه  که بیشتر این تغییرات  ظاهری هستن  که در وهله اول موجب زیباتر شدن لوگو میشه و در وهله دوم بر اساس نیاز امروزی جامعه و بالا رفتن استانداردها تغییراتی روی لوگو اعمال میشه . پس به ساختار و معنای اصلی لوگو ضربه‌ای وارد نمیشه. به عبارتی دیگه میشه گفت طراحی مجدد لوگو یعنی “ارائه طرح جدید با حفظ محتوا و مضمون لوگوی قبلی با هدف برقراری ارتباط حسی بهتر مخاطبان با برند” . باز طراحی لوگو صرفاً آپدیت ظاهری لوگو بر اساس پیشرفت روز افزون برندینگ و سلیقه مخاطبان اون برنده . یه نکته ای که خیلی مهمه  و باید بهش اشاره کنم اینه که  خود بازطراحی نیازمند توجه به نکات و مراحلی داره که جلوتر بهش اشاره میکنم .

 

 

چرا بازطراحی لوگو اهمیت دارد ؟ 

امروزه رقابت بین برند ها بیشتر شده و با توجه به سرعت پیشرفت دانش و تکنولوژی سلایق مخاطبین هم با سرعت زیادی در حال تغییره و میشه گفت همه این تغییرات روی علم فروش و برندینگ تاثیر میذارن و شاهد پیشرفت هایی توی این حوزه هستیم . طبیعیه که این تغییرات صاحبان برند رو نگران میکنه و این نگرانی تا حدود زیادی درست و بجا هستن . پس برای اینکه از این قافله جا نمونن باید دست به یک سری جراحی ها در کسب و کارشون بزنن . ریدیزاین لوگو یکی از اون جراحی ها به حساب میاد  . همونطور که گفتم لوگو یکی از اساسی ترین عناصر برندینگ است که مخاطبان رو به اون برند وصل میکنه . همچنین لوگو میتونه اهداف و ارزش های یک برند رو به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن با استفاده از عناصر زیبایی به مخاطب برسونه . 

در نتیجه طراحی لوگو حرفه‌ای توسط یک متخصص طراحی لوگو کمک زیادی به کسب و کارها درزمینه برندینگ می‌کنه.

دلایل ریدیزاین لوگو چیست ؟ 

گاهی این لوگوی هرچند حرفه‌ای به دلایل مختلفی ازجمله تغییر استراتژی برندینگ، اصولی و حرفه‌ای نبودن لوگو قبلی، رشد و گستردگی و یا ادغام کسب و کار، پیشرفت و رشد استانداردهای طراحی، پایان طول عمر و قدیمی شدن لوگو، تغییر مخاطب هدف و یا سلایق مخاطبان قبلی و دلایل مختلف دیگری که میتونه صاحبان یک برند رو به فکر باز طراحی لوگو و یا به اصطلاح ریدیزاین لوگو بندازه . 

 

نتیجه گیری

به طور کلی طراحی لوگوی مناسب برای یک برند و یا یک کسب و کار فرآیندی است که نیاز به تمرکز و زمان بالایی داره ولی خب به دلایلی که بالاتر گفتم ممکنه لوگویی مجبور به تغییر بشه ، تشخیص زمان اقدام به بازطراحی لوگو بعهده صاحبان کسب و کار هست و البته پیشنهاد من اینه که قبل از هر اقدامی حتما با یک مشاور تبلیغات صحبت کنید و بعد بهترین تصمیم رو بگیرین .  

فراموش نکنین که به کار گیری یک تیم خلاق و مجرب برای طراحی لوگو برای کسب و کار شما یک امر ضروریه ، شما میتونین از طریق تماس با من ضمن دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با ریدیزاین لوگوی کسب و کارتون از تمامی خدمات تیم من برخوردار بشین و بهترین نتیجه رو از همکاری با آژانس تبلیغاتی مکعب بدست بیارین . 

 

نوشته شده توسط : حسین غفاری 

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده