۵ فرمول جادویی قیمت گذاری محصول !

قیمت گذاری روی محصول یکی از دغدغه های مهم  برای هر فروشنده ای بحساب میاد ، و به نظرم خالی از لطف نیست که راجع بهش کمی حرف زده بشه شاید همین مطلب کوچک باعث فروش بهتر و موثرتر محصول ما بشه ، بارها شنیدم که صاحبان کسب و کار و یا دوستانم صحبت از اعداد و ارقام خاصی میکنن و اعتقاد به یک سری اعداد دارن ، شاید در اول من هم باورش برام سخت بود و فکر میکردم که این چیزی جز خرافات نیست ولی با کمی تحقیق و خواندن مطالب و کتاب های فروش متوجه این مساله شدم که اعداد و ارقام بار روانی دارن و یا بعضی اعداد بهتر توی ذهن ما جای میگیرن . البته تکنیک ها و نگاه های متفاوتی وجود داره ولی من به اختصار چند نمونه رو براتون مثال میزنم :‌

۱- قیمت گذاری روانی 

در قیمت‌گذاری روانی، هدف اینه که مشتری باور کنه محصولی ارزون‌تر از قیمت واقعی رو خریداری کرده . این استراتژی قیمت‌گذاری برای مشتریانی خوبه که دنبال ارزش هستن و این ارزش رو از طریق احساسات دریافت می‌کنن وگرنه یک مشتری منطقی میدونه که اختلاف قیمت 10 هزارتومنی برای یک محصول گرون قیمت خیلی ناچیزه  . به تصویر پایین نگاه کنین ، با اینکه فرقشون ۱۰۰ تومنه ولی از نظر روانی ۱۹۹۰۰ ارزونتر از ۲۰۰۰۰ تومنه . 

۲- قیمت گذاری اعداد فرد 

توجه کنین اگر قیمت با عدد فرد تموم بشه فروش شما قطعا روی اون محصول راحت تره . مثلا  عدد ۳۸۵ تومن خیلی بهتر از ۳۸۲ تومنه .  

 

۳ - تقسیم کردن قیمت واحد به اعداد کوچکتر 

فرض کنین محصولی دارید که قیمتش ۶۰۰ هزار تومنه ، و بجاش به مشتری بگی انگار داری ماهی ۵۰ تومن پرداخت میکنی ، اینکه یه عدد بزرگ رو تقسیم به ماه و روز و هفته بکنی انگار اون عدد توی ذهن مشتری میشکنه و کمتر به نظر میاد ، از این تکنیک بیشتر برای محصولاتی استفاده میشه که  تقریبا قیمت بالایی دارن .

۴ - حذف صفر 

ترجیحا قیمت ها رو به تومن و بدون صفر بنویسید .  

وقتی که شما محصولی رو 30000 ریال قیمت گذاری میکنین بار روانی و عصبی بیشتری روی مشتری داره ،  تا وقتی که بگید 3 هزار تومن. اساسا وجود صفرهای زیاد در مقابل عدد علاوه بر سخت کردن خوندن، اونو بزرگ تر هم نشون میده .

 

۵- استفاده از عدد ۷ و ۹ 

به دو عدد 7 و 9 اعداد طلایی در فروش گفته میشه . اگر قیمت شما به عدد های 7 و 9 ختم بشه احتمال پذیرفته شدن اون توسط مشتری بیشتر میشه . 

به عنوان مثال قیمت کالایی 40 هزارتومنه، حالا شما این کالا رو 39 هزار تومن قیمت گذاری میکنین، ذهن مشتری این مبلغ را به 30 هزارتومان گرد می کنه.

یادمه برای دوستم کفشی رو خریدیم که قیمتش ۱/۶۹۰ بود و وقتی ازش سوال میشد میگفت ۱/۶۰۰ اونو خریده ، ذهن اون ۹۰ هزار تومن رو  فاکتور میگرفت . میتونم بگم این قانون تقریبا برای همه ما یکسانه . 

خلاصه اینکه با کمی زیرکی و بازی با اعداد و ارقام میتونین مشتری رو تحت تاثیر قرا بدین طوری که خودش متوجه نشه و توی فروش محصولاتتون موفق تر عمل کنین . 

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشین ، اگر هم نکته و سوالی دارین میتونین توی باکس پایین برام بنویسین . 

 

 

نوشته شده توسط  : سید حسین غفاری 

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش