ریدیزاین لوگو چیست و در چه زمانی و به چه دلایلی باید انجام شود ؟

 

خب همانطور که میدونیم و از کسی پوشیده نیست که لوگو یکی از ارکان مهم یک برند به حساب میاد . شکل و نمادی که مخاطب اون رو بعنوان سمبلی از هویت برند در نظر میگیره و نقش وصل کننده بین مخاطب و برند رو ایفا میکنه . همین مساله باعث میشه انتخاب لوگو و طرح لوگو بسیار اهمیت داشته باشه و از حساسیت بالایی برخوردار باشه . اما با همه ی این حساسیت ها پیش میاد که در طول زمان یک برند دست به ریدیزاین لوگو میزنه و شکل بصری لوگوی خودش رو تغییر میده .اما قبل از اینکه وارد مقوله ریدیزاین بشیم باید بدونیم معنی ریدیزاین چیه ؟ 

 

ریدیزاین لوگو چیست ؟‌ 

همون اول این رو اشاره کنم که ریدیزاین لوگو به معنای تعویض لوگو نیست . اشتباهی که خیلی از صاحبان برند مرتکب میشن و بدون دانش مورد نیاز دست به این کار میزنن که خب تبعات خودش رو هم داره که توی مقاله دیگه ای در خصوص مزایا و معایب تعویض لوگو صحبت خواهم کرد .

ریدیزاین یا باز طراحی لوگو  فرآیندی است که به معنای حفظ ساختار اصلی و مفاهیم لوگو قبلی تغییراتی  روی لوگو اعمال میشه  که بیشتر این تغییرات  ظاهری هستن  که در وهله اول موجب زیباتر شدن لوگو میشه و در وهله دوم بر اساس نیاز امروزی جامعه و بالا رفتن استانداردها تغییراتی روی لوگو اعمال میشه . پس به ساختار و معنای اصلی لوگو ضربه‌ای وارد نمیشه. به عبارتی دیگه میشه گفت طراحی مجدد لوگو یعنی “ارائه طرح جدید با حفظ محتوا و مضمون لوگوی قبلی با هدف برقراری ارتباط حسی بهتر مخاطبان با برند” . باز طراحی لوگو صرفاً آپدیت ظاهری لوگو بر اساس پیشرفت روز افزون برندینگ و سلیقه مخاطبان اون برنده . یه نکته ای که خیلی مهمه  و باید بهش اشاره کنم اینه که  خود بازطراحی نیازمند توجه به نکات و مراحلی داره که جلوتر بهش اشاره میکنم .

 

 

چرا بازطراحی لوگو اهمیت دارد ؟ 

امروزه رقابت بین برند ها بیشتر شده و با توجه به سرعت پیشرفت دانش و تکنولوژی سلایق مخاطبین هم با سرعت زیادی در حال تغییره و میشه گفت همه این تغییرات روی علم فروش و برندینگ تاثیر میذارن و شاهد پیشرفت هایی توی این حوزه هستیم . طبیعیه که این تغییرات صاحبان برند رو نگران میکنه و این نگرانی تا حدود زیادی درست و بجا هستن . پس برای اینکه از این قافله جا نمونن باید دست به یک سری جراحی ها در کسب و کارشون بزنن . ریدیزاین لوگو یکی از اون جراحی ها به حساب میاد  . همونطور که گفتم لوگو یکی از اساسی ترین عناصر برندینگ است که مخاطبان رو به اون برند وصل میکنه . همچنین لوگو میتونه اهداف و ارزش های یک برند رو به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن با استفاده از عناصر زیبایی به مخاطب برسونه . 

در نتیجه طراحی لوگو حرفه‌ای توسط یک متخصص طراحی لوگو کمک زیادی به کسب و کارها درزمینه برندینگ می‌کنه.

دلایل ریدیزاین لوگو چیست ؟ 

گاهی این لوگوی هرچند حرفه‌ای به دلایل مختلفی ازجمله تغییر استراتژی برندینگ، اصولی و حرفه‌ای نبودن لوگو قبلی، رشد و گستردگی و یا ادغام کسب و کار، پیشرفت و رشد استانداردهای طراحی، پایان طول عمر و قدیمی شدن لوگو، تغییر مخاطب هدف و یا سلایق مخاطبان قبلی و دلایل مختلف دیگری که میتونه صاحبان یک برند رو به فکر باز طراحی لوگو و یا به اصطلاح ریدیزاین لوگو بندازه . 

 

نتیجه گیری

به طور کلی طراحی لوگوی مناسب برای یک برند و یا یک کسب و کار فرآیندی است که نیاز به تمرکز و زمان بالایی داره ولی خب به دلایلی که بالاتر گفتم ممکنه لوگویی مجبور به تغییر بشه ، تشخیص زمان اقدام به بازطراحی لوگو بعهده صاحبان کسب و کار هست و البته پیشنهاد من اینه که قبل از هر اقدامی حتما با یک مشاور تبلیغات صحبت کنید و بعد بهترین تصمیم رو بگیرین .  

فراموش نکنین که به کار گیری یک تیم خلاق و مجرب برای طراحی لوگو برای کسب و کار شما یک امر ضروریه ، شما میتونین از طریق تماس با من ضمن دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با ریدیزاین لوگوی کسب و کارتون از تمامی خدمات تیم من برخوردار بشین و بهترین نتیجه رو از همکاری با آژانس تبلیغاتی مکعب بدست بیارین . 

 

نوشته شده توسط : حسین غفاری 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش